Kuukausitilauksen sopimusehdot

Lumoral Kuukausitilaus-palvelusopimus

Sopimuksen osapuolet ja tarkoitus

Näitä ehtoja sovelletaan Koite (Koite Health Oy) yksityishenkilölle (asiakas) tarjoamaan Lumoral-suunterveyspalveluun. Sopimuksen saa solmia ainoastaan 18 vuotta täyttänyt henkilö, joka ei ole holhouksen alainen. Palvelua ei saa käyttää elinkeinotoiminnassa tai tulon hankkimiseksi.

Sopimuksen tarkoituksena on määritellä osapuolten oikeudet ja velvollisuudet koskien Koiten tämän Sopimuksen mukaista palvelua ja siihen sisältyvää kokonaisuutta.

  • Sopimuksen alkamiseen liittyvät ehdot (sivu 1)
  • Lumoralin käyttöön ja sopimuksen voimassaoloaikaan liittyvät ehdot (sivu 1)
  • Sopimuksen päättämiseen liittyvät ehdot (sivu 3)
  • Palvelumaksuihin ja yhteystietojen ylläpitämiseen liittyvät ehdot (sivu 4)
  • Muut ehdot (sivu 4)
Sopimuksen alkamiseen liittyvät ehdot

Sopimuksen alkaminen

Sopimus laaditaan sähköisesti. Sopimus alkaa Koiten hyväksyttyä asiakkaan tilauksen. Sopimus on ladattavissa sähköisessä muodossa Lumoralin (www.lumoral.fi) verkkosivuilta.

Sopimuksen mukaisia toimituksia tehdään vain Suomessa oleviin postiosoitteisiin.

Luottotietojen tarkistaminen

Koite Health Oy:lla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ennen sopimuksen hyväksymistä.

Sopimuksen alussa asiakkaalle toimitettava Lumoral-aloituspakkaus

Koite toimittaa asiakkaalle uuden Lumoral-aloituspakkauksen sopimuskauden alussa. Lumoral on Koite Health Oy:n omaisuutta sopimuksen voimassaoloaikana. Lumoral -laitetta tulee käyttää kuten ohjeistuksessa on kerrottu. Lumoral-laitetta tulee käyttää vain Lumoral-virtalähteen kanssa.

Lumoralin käyttöön ja sopimuksen voimassaoloaikaan liittyvät ehdot

Lumoralin käyttäminen

Lumoral on CE-merkitty lääkinnällinen laite (0598) suun terveyden ylläpitoon sekä hammassairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn kotona. Lumoral-hoidon teho perustuu valolla aktivoitavaan antibakteeriseen Lumorinse-suuhuuhteeseen, joka poistaa hampaista mikroskooppisen plakin. Lumoral on ensimmäinen lääkinnällinen ratkaisu, joka kohdistaa antibakteerisen vaikutuksensa vain hammasplakkiin, suojellen suun tervettä bakteeritasapainoa. Lumoralia tulee käyttää aloituspakkauksessa tulevan ohjeistuksen mukaisesti. Asiakas vastaa siitä, että Lumoralia käytetään ohjeistuksen edellyttämällä tavalla.

Lumorinse

Lumorinse on hennosti mintunmakuinen, valolla aktivoitava suuhuuhde, jolla purskutellaan suu ennen Lumoral-laitteen käyttöä. Lumorinse ja Lumoral-hoito ovat merkittävä tieteen edistysaskel suun omahoidon kehittämiseen. Yhdessä ne tarjoavat tehokkaan, käyttäjäystävällisen ratkaisun optimaaliseen suun terveyteen. Lumoral kuukausitilaus sisältää Lumorinse-tabletteja kattamaan Lumoralin käytön kaksi kertaa viikossa. Asiakkaalle lähetetään 30 Lumorinse-tablettia kolmen kuukauden välein. Ennaltaehkäisevä hoitosuositus on käyttää Lumoralia kaksi kertaa viikossa. Jos asiakas tarvitsee Lumorinse -tabletteja enemmän kuin kaksi kertaa viikossa, hän voi tehdä täydennystilauksen verkkosivuillamme www.lumoral.fi.

Lumoral-laitteen rikkoutuminen

Palvelumme kattaa kaikki viat mukaan lukien suukappale, akku ja johdot.

Lumoral-laitteeseen tulleesta viasta tai vahingosta tulee ilmoittaa asiakaspalveluun. Koite vastaa mahdollisista takuulaitteen tai osan toimituskuluista. Vika-asiat käsitellään viipymättä, 1-3 työpäivän kuluessa.

Koitella (Koite Health Oy) on oikeus periä tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutettujen vikojen korjaamisesta aiheutuneet kustannukset. Koite Health Oy ei vastaa asiakkaalle tai kolmansille osapuolille Lumoral-laitteesta tai sen käytöstä aiheutuneista henkilö-, omaisuus- tai irtaimisto- tai kiinteistövahingoista. Asiakkaan tulee varmistaa, että hänellä on niiden varalta voimassa olevat vahinko-, tapaturma- ja vastuuvakuutukset.

Vikaantuneen Lumoral-laitteen ja ylimääräisten Lumorinse-tablettien palauttaminen

Vikaantunut Lumoral-laite tulee lähettää Koite Health Oy:lle noudattaen asiakaspalvelulta saatavia ohjeita. Koite vastaa vikaantuneen Lumoral-laitteen tai sen osan lähettämisen kuluista.

Lumoral-akku ja sen lataaminen

Ohjeet akun lataamiseksi ja säilyttämiseksi löytyvät aloituspakkauksen mukana tulevassa käyttöohjeesta. Jos akussa on fyysisiä vaurioita, akku kuumentuu tavallista enemmän, pitää epätavallista ääntä tai vuotaa, sitä ei saa ladata tai käyttää.

Sopimuksen voimassaoloaika

Minimisopimusaika on 6kk, 12kk tai 24kk sopimuksen alkamisesta ostamastasi tuotteesta riippuen. Ensimmäiset 6kk, 12kk tai 24kk Sopimus on voimassa määräaikaisena eikä se ole irtisanottavissa (minimisopimuskausi). Tämän jälkeen sopimuksen voimassaolo jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 30 päivän irtisanomisajalla.

Sopimuksen päättämiseen liittyvät ehdot
Sopimuksen irtisanominen

Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään minimisopimuskauden päättyessä toimittamalla irtisanomisilmoitus Koite Health Oy:n Asiakaspalveluun ennen määräaikaisen Minimisopimuskauden päättymistä.

Koite Health Oy:lla on minimisopimuskauden jälkeen oikeus irtisanoa sopimus 30 päivän irtisanomisajalla.

 

Mahdollisuus lunastaa Lumoral-laite omaksi
Minimisopimuskauden jälkeen tai maksettuaan kaikki minimisopimuskauden maksuerät, asiakas voi lunastaa Lumoral -laitteen omakseen 120€:lla (6kk sopimus) tai 80€:lla (12kk sopimus). 24kk sopimuksen asiakkaat  saavat automaattisesti Lumoral-laitteen itselleen minimisopimuskauden päätyttyä. Lunastushinnan maksamisen jälkeen (6 kk tai 12 kk sopimukset) tai minimisopimuskauden päätyttyä (24kk sopimus) sopimus päättyy automaattisesti.

Lumoral-laitteen palauttaminen sopimuksen irtisanomisen jälkeen
Mikäli minimisopimuskauden päätyttyä asiakas ei halua lunastaa Lumoral-laitettaan, se tulee palauttaa Koite Health Oy:lle asiakaspalvelun ohjeita noudattaen.

Ennen palautusta asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadakseen ohjeet palautukseen. 

 

Sopimuksen päättäminen ennen minimisopimuskauden päättymistä

Asiakkaalla on oikeus päättää sopimus aikaisintaan 3 kuukauden kuluttua sen alkamisesta toimittamalla asiasta tieto Koite Health Oy:n asiakaspalvelulle ja maksamalla 195 €. Maksun suorittamisen jälkeen Lumoral-laite siirtyy asiakkaan omaksi ja sopimus lakkaa olemasta voimassa.

 

Etämyynnin peruutusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etämyynnissä tehty sopimus viimeistään 14 päivän kuluessa Sopimuksen tekemisestä palauttamalla avaamaton Lumoral-aloituspakkaus. Sopimuksen peruuttamisesta tulee ilmoittaa Koite Health Oy:n ilmoittamalla etukäteen kirjallisesti (sähköpostilla osoitteeseen info@lumoral.com). Avattua Lumoral aloituspakkausta ei voi palauttaa.

Sopimuksen peruuttamisen jälkeen avaamaton Lumoral aloituspakkaus tulee lähettää Koite Health Oy:lle viikon kuluessa asiakaspalvelulta saatavia ohjeita noudattaen.

 

Palvelumaksuihin ja yhteystietojen ylläpitämiseen liittyvät ehdot

Palvelumaksut

Sopimuksen mukaiset palvelumaksut veloitetaan etukäteen valitun maksuvälin (1kk) mukaisesti. Palvelumaksun suuruus on kommunikoitu asiakkaalle tilaushetkellä Lumoral.fi sivustolla. Asiakkaan tulee varmistaa, että palvelussa oleva maksukortti tai tili on voimassaoleva ja aktiivinen, ja että käytettävällä maksukortilla tai pankkitilillä on riittävästi katetta maksujen suorittamiseen.

Palvelumaksun eräpäivä määräytyy tilauspäivän mukaan. Eräpäivää voi siirtää olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Koska kalenterikuukausien pituus vaihtelee, kuukausiveloituksien eräpäivä voi vaihdella kuukausien välillä muutamalla päivällä.

 

Maksutietojen ylläpitäminen

Mikäli käytetyn maksukortin / pankkitilin tiedot muuttuvat, uudet tiedot tulee päivittää Lumoral.fi-verkkosivulla tai käyttämässään maksupalvelussa (esimerkiksi PayPal) ennen seuraavan palvelumaksun erääntymistä.

Käyttämämme maksuvälittäjät (tällä hetkellä PayWhirl / Stripe ja Paypal) tallentavat tarvittavat maksukortti- ja muut maksuvälinetiedot vahvasti salattuina omiin tietokantoihinsa.

 

Yhteystietojen ylläpitäminen
Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että Koite Health Oy:lla on hänen kulloinkin ajan tasalla olevat yhteystietonsa.

Koite Health Oy lähettää Sopimukseen liittyvät ilmoitukset kuten tiedon viivästyneistä maksuista tai palvelumuutoksista  sähköisesti  ilmoitettuun  sähköpostiosoitteeseen  tai  puhelinnumeroon.

 

Muut ehdot
Palvelun käytön sulkeminen

Koite Health Oy:lla on oikeus sulkea palvelu kokonaan tai osaksi, jos

  • Erääntynyttä maksua ei ole maksettu kahden (2) viikon kuluessa maksukehotuksen lähettämisestä, Se on tarpeen väärinkäytösten tai vahinkojen estämiseksi,
  • Asiakas on asetettu konkurssiin tai viranomainen on todennut asiakkaan muutoin maksukyvyttömäksi,
  • Kehotuksesta huolimatta muita kuin maksuja koskevia sopimuksen mukaisia velvollisuuksia ei ole noudatettu.

Mikäli palvelumaksuja ei ole pystytty perimään yli 2 kuukauden ajalta on Koite:lla oikeus perua sopimus ja laskuttaa koko minimisopimuskauden laskutus mukaanlukien mahdollinen Lumoral laitteen lunastusmaksu.

Koite Health Oy ei sulje palvelun käyttöä maksujen laiminlyönnin vuoksi, jos maksun laiminlyönnin voidaan osoittaa johtuvan yllättävästä sairaudesta, tai muusta siihen verrattavasta, asiakkaasta riippumattomasta syystä, ja erääntynyt maksu maksetaan yhden (1) kuukauden kuluessa maksukehotuksen lähettämisestä, tai laskusta on tehty perusteltu laskuhuomautus, ja riidaton osa maksusta on maksettu määräaikana.

 

Palvelun tai sopimusehtojen muutos

Palvelun ja sen ominaisuudet tai sovellettavat ehdot voivat muuttua. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus päättyväksi kuukauden kuluessa saatuaan tiedon olennaisesta palvelua koskevasta muutoksesta.

Koite Health Oy ilmoittaa olennaisista palvelun sisällön muutoksista viimeistään kuukautta ennen muutosta asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Palveluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta alkaen.

Jos muutos perustuu lainsäädännön muutokseen tai viranomaisen päätökseen, Koite Health Oy: lla on oikeus toteuttaa muutos siitä päivästä lähtien, kun lain muutos tai viranomaisen päätös tulee voimaan.

 

Aineettomat oikeudet

Koite Health Oy:n palveluihin ja tuotteisiin liittyvät aineettomat oikeudet kuten tekijänoikeudet, tuotemerkit ja patentit kuuluvat Koite Health Oy:lle tai kolmannelle taholle. Koite (Koite Health Oy) myöntää rajoitetun käyttöoikeuden sopimuksen voimassaoloajaksi Sopimuksen mukaiseen Palveluun sekä Sopimuksen perusteella toimitettujen ohjelmistojen konekielisiin versioihin ja asiakirjoihin.

Palvelua ja sen yhteydessä käyttöoikeuksin luovutettuja laitteistoja, ohjelmistoja, asiakirjoja ja muuta aineistoa on käytettävä Koite Health Oy:n tai kolmannen tahon, kuten ohjelmiston omistajan, antamien ohjeiden mukaisesti ja vain sovittuun tarkoitukseen.

Käyttöoikeuden päättyessä Koite voi pyytää Asiakasta palauttamaan tai hävittämään tämän muun aineiston ohjekirjat, muut asiakirjat tai ohjelmistot.

 

Ylivoimainen este
Kumpikaan osapuoli ei vastaa sopimus- tai korvausvelvoitteestaan siltä osin kuin Sopimuksen noudattamista rajoittaa, estää tai viivästyttää ylivoimainen este.

Ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan seikkaa, jota osapuoli ei kohtuudella ole voinut ottaa lukuun Sopimusta tehtäessä ja joka on osapuolesta riippumaton. Tällainen seikka voi olla esimerkiksi poikkeuksellisista sääolosuhteista johtuvat olosuhteet, kansallinen poikkeustila, työselkkaus, luonnonmullistus, energiajakelun keskeytys, maksuliikenteen keskeytys, lainsäännös tai viranomaismääräys tai -päätös, ulkopuolisen aiheuttama kaivuu-, laite- tai vastaava vahinko sekä edellä mainituista seikoista johtuvat Koite Health Oy:n alihankkijan tai toimittajan toimitusvirheet.

Jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy ylivoimaisen esteen vuoksi, velvoitteen täyttämisaikaa jatketaan sen verran kuin olosuhteet huomioon ottaen on pidettävä kohtuullisena.

 

Henkilötietojen käsittely, evästeet

Koite Health Oy käsittelee henkilötietoja soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä ja evästeiden on Koite Health Oy:n tietosuojasopimuksessa, joka löytyy Lumoral.fi nettisivuilta.

 

Vastuunrajoitus

Koite Health Oy ei ole vastuussa mistään aiheuttamastaan välillisestä tai epäsuorasta vahingosta, ellei Koite Health Oy ole aiheuttanut sitä tahallisesti tai törkeän tuottamuksellisesti.

 

Sopimuskieli

Tämän Sopimuksen ensisijainen sopimuskieli on suomi. Mahdollisissa ristiriitatilanteissa eri kieliversioiden välillä suomenkielinen versio on määräävä.

 

Erimielisyydet

Erimielisyydet tulee pyrkiä ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Sinulla on oikeus nostaa kanne Koite Health Oy:ta vastaan Suomessa sijaitsevan kotipaikkasi käräjäoikeudessa. Jos erimielisyyden ratkaisemiseen ei ole muutoin toimivaltaista tuomioistuinta, sopimusta koskevat riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.

Asiakkaalla on oikeus saattaa Sopimusta koskeva erimielisyys käsiteltäväksi Kuluttajariitalautakuntaan, jonka päätökset ovat luonteeltaan suosituksia.

 

Sopimusehtojen voimassaolo
Nämä Koite Health Oy:n yleiset sopimusehdot ovat voimassa Suomessa 9.9.2024 alkaen toistaiseksi.


Territorio
Lumoral kuukausitilaus on voimassa Suomessa. Palvelu voidaan tarjota asiakkaille Suomen maantieteellisellä alueella poislukien Ahvenanmaa.

 

Määritelmät

Koite - Koite Health Oy, virallinen osoite Karaportti 5, 02610 Espoo Finland

Lumoral-palveluun kuuluva Koite Health Oy:n “Lumoral kuukausitilaus”-Sopimus – Tämä sopimus

Palveluehdot – Tämän Sopimuksen ehdot

Palvelumaksu – Tähän Sopimukseen liittyvät käyttöveloitukset, jotka veloitetaan 1kk välein

Minimisopimuskausi – Sopimusaika, minkä ajan Sopimus on voimassa määräaikaisena ja jonka jälkeen Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, ellet ole irtisanonut sitä Sopimuksen ehtojen mukaisesti ennen määräajan päättymistä

Asiakas – asiakas, joka solmii palvelusopimuksen Koite Health Oy:n kanssa. Tämän Sopimuksen osapuolena olet vastuussa Lumoralista, Palvelumaksuista ja Käytöstä.

Asiakaspalvelu – Koite Health Oy:n asiakaspalvelu

Peruutusoikeus – Lakisääteinen oikeus irtisanoa tämä Sopimus kuluttajansuojalain (38/1978) etämyyntiä koskevien säännösten mukaisesti 14 päivän sisällä tilauksesta

Lisäpalvelut – Tähän Sopimukseen erikseen tarjottavat palvelut, jotka edellyttävät tämän Sopimuksen voimassaoloa

Kuluvat osat – Lumoral -laitteen käytön yhteydessä normaalisti kuluvat osat kuten suukappale ja johto.

Vika – Lumoral-laitteeseen normaalissa käytössä tuleva odottamaton ongelma, joka estää Lumoral -laitteen käyttämistä tai rajoittaa sitä.

Vahinko – Käyttäjästä tai olosuhteista aiheutuva Lumoral -laitteen odottamaton vikaantuminen normaalin käytön ulkopuolella.

 

Etämyynnin peruutus

Kun palautat laitteet, kerro meille, miksi tuote ei vastannut odotuksiasi, tai millainen muu syy sinulla on palauttaa tuotteemme. Edellytämme palautteen, jotta voimme kehittää tuotettamme ja palveluamme.